top of page

מחירון מדידות

עודכן: 12 באוק׳ 2023

מודד משתמש בדיסטומט על מנת למדוד מבנה

קודם כל מודד מוסמך


יש את הנקודה הזאת בחיים שאתם מתבוננים על הבית שלכם, בדר"כ זה יהיה המטבח או המקלחות, ואמרתם לעצמכם "הגיע הזמן לשפץ" יצרתם קשר עם מעצבת פנים/אדריכלית בחרתם בזאת שהיה לכם איתה קליק ואז היא אומרת לכם "אני צריכה מדידה של המבנה".

אז קודם כל מזל טוב, בחרתם נכון, לצאת לדרך עם בעל מקצוע שכבר מכיר את המסלול ועשה אותו כמה וכמה פעמים.

כאשר המעצבת מפנה אותך למודד שלה, זה בגלל שהוא מכיר את העבודה, את כל מה שהיא צריכה ובקיצור את ההתנהלות מולה. יש מגוון מודדים בשוק, חלקם מוסמכים וחלקם עובדים עם מצלמות(שלא אמורות לשמש למדידה) אז חשוב לבחור נכון את החברה שאתם מתנהלים מולה.


כמה עולה מדידה?


ישנן עשרות סוגי מדידה כאשר לכל סוג יש להתאים את מכשיר המדידה ולהתאים את המחיר לפי מחירון המדידות. כמובן שהעבודה לא מסתיימת בשטח ויש לבצע שרטוט ע"י מומחים במיפוי ובענני נקודות. כל עבודה נבדקת בקפדנות ורק לאחר אישור המודד ניתן להכין את הקובץ הסופי ללקוח.

ניקח לדוגמא: מדידת פנים/מדידה לעיצוב - במידה ומפרקים את כל קירות הפנים, אין צורך בסימון נקודות חשמל ותאורה אך אם רוצים לתכנן נגרות בסלון ולתכנן חדרים מחדש יש צורך לדעת היכן ממוקמות נקודות החשמל והתאורה. ובהתאם כמובן שמחיר מדידת הפנים משתנה. מחיר מדידת בית של 300 מ"ר אינו תואם למדידת דירת 70 מ"ר. מדידת מבנה עגול לא תואם למדידת קבלן ישרה וריקה.


מחירון מדידות

המחירון הוא כללי, וכפי שהוסבר למעלה, תלוי בהמון גורמים. כל המחירים לפני מע"מ.


מדידת מבנה לצורך ארנונה 1,300-3,400 ₪

מדידת בית לפני שיפוץ 9-14 ש"ח למ"ר

מדידת משרדים 1000-10000 ש"ח

מדידת שטחים מסחריים 1000-30000 ש"ח

מדידה להיתר בניה (עבור מדידה אחת או סט מדידות)1,350-7,000 ₪

מדידת קרקע או מגרש 2000-3,000 ₪



מכשיר מדידה ניצב בשטח פתוח

מזה מודד מוסמך?


הרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שאם יש חשמלאי מוסמך או אינסטלטור מוסמך (חלילה לא מזלזל באף בעל מקצוע!!) אז גם המודד עבר קורס כל שהוא וקיבל הסמכה. אז יש לנו חדשות עבורכם. מודד מוסמך לומד לימודי הנדסה 4 שנים בטכניון ולאחר מכן עובר סטאז' של שנתיים. אם הוא רוצה לפתוח משרד משלו הוא חייב להשקיע מאות אלפי שקלים בציוד מדידה מתקדם ובתוכנות דיוק ועריכה מיוחדות.

בנוסף, כל שנתיים צריך המודד לחדש את רשיונו וכן להשתתף בהשתלמויות מקצועיות על מנת להשאר מעודכן.

בזכות הציוד היקר והמתקדם זמן המדידה בשטח מתקצר מאוד. אבל זמן העבודה במשרד מתארך ומדוייק הרבה יותר.

פעם אמר לי לקוח שהצעת המחיר שלנו מאוד יקרה עבור חצי שעה עבודה. לאחר שהסברתי על התהליך הוא הבין שהמחיר מאוד זול.

חשוב להבין שמודדים מתמחים ביום יום שלהם בתחומים שונים. מודד שמודד כבישים עם ציוד א' לא יכול למדוד עם אותו ציוד דירה בתל אביב. בנוסף, אם הוא לא מודד כל היום בתים וזה לא תחום ההתמחות שלו סביר להניח שהתוצאה שתתקבל תהיה פחות מוצלחת.

חשוב להקפיד לבחור מודד מוסמך שמתמחה בעיקר בתחום אותו אתם מבקשים.


מודד מוסמך כיצד מחושב המחיר?


כמו כל עבודה, המחיר הסופי נקבע לפי הרבה גורמים שניתן בחלק מהמקרים לכמת לזמן: מספר השעות בשטח, שעות עבודה במשרד, ציוד, דרישות המדידה.

אם המחיר שניתן לכם הוא זול בצורה חשודה תבדקו למה! תשוו תפוחים לתפוחים. לצערינו, עדיין קיימים בעלי מקצוע שזורקים מחיר ובשטח מתחילים להתלונן ולבקש עוד השלמות על כל מיני דברים "שלא דיברתם עליהם".

תבדקו עם איזה ציוד הם מודדים. כפי שהוסבר קודם, גם חברת מדידות מוכרת וגדולה שעוסקת כל היום בהנדסה אזרחית ויש לה ציוד מדידה במליוני שקלים לא תוכל להשתמש בציוד הזה על מנת למדוד בית. ואז, ייתכן וישלחו מודדים עם מד לייזר פשוט וימדדו את הבית.

הניסיון שלנו מראה שאם אתם רוצים למדוד כבישים, תזמינו חברת מדידות שזהו תחום ההתמחות שלה ואם אתם רוצים למדוד בניין לארנונה תזמינו חברת מדידות שזה תחום ההתמחות שלה.

חברתינו 4 פינות מתמחה בעיקר במדידות פרטיות ומסחריות כגון: מדידות בתים לעיצוב, מדידות משרדים, מדידת שטחים מסחריים, מדידות חצרות לעיצוב, מפות טופוגרפיות, ליווי מדידה לבניית בית חדש, הסכמי חלוקה, סימוני מגרשים וכדומה. העבודה מתבצעת בעיקר מול מעצבים ואדריכלים שאנחנו מתנהלים מולם שנים רבות ומחוייבים לספק להם עבודה מדוייקת ומהירה שתואמת את הסטנדרטים המקובלים עליהם.

חשוב לקבל הצעת מחיר מסודרת, אפילו אם זה טקסט בווצאפ. חשוב להקפיד שהמעצבת/אדריכלית תשלח למודד (אם זו העבודה הראשונה שלהם ביחד) רשימת דגשים ודרישות לפרוייקט.

כאשר המחיר והמוצר ברורים לשני הצדדים אתם יודעים שאתם עובדים עם חברה שלוקחת אתכם ברצינות.

316 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page