top of page

מדידות פנים: סורק לייזר VS מצלמה

עודכן: 12 באוק׳ 2023

מבוא:


בתחום הדינמי של עיצוב פנים, נתונים מלאים ודיוק הם בעלי חשיבות גבוהה. מיקום נקודות חשמל יכולות לחסוך יצירת נקודות חדשות ולחסוך המון כסף ללקוחות. מיקום עמודים, ארון חשמל, פתחים גבהים ו"מכשולים" שונים נותנים למעצבים את היכולת לתכנן את הטוב ביותר שאפשר, על סמך הנתונים הקיימים. חשבו על התסכול ובזבוז הזמן כאשר כבר בחרתם את התכנון אותו אתם רוצים, ואז מתברר שלא ניתן לישם אותו בפועל או שלחילופין ניתן לבצע אותו אבל העלות גבוהה מאוד.

כדי להשיג דיוק גבוה במדידת פנים חשוב לעבוד עם הציוד הנכון. הטכנולוגיה מאפשרת לנו להגיע לדיוקים גבוהים. שתיים משיטות המדידה הבולטות הן סריקת המבנה עם סורק לייזר או עם מצלמה.

לשיטות אלו יש את המאפיינים והיישומים הייחודיים שלהן, הנותנות מענה לצרכים שונים במדידות. בבלוג זה, נחקור את ההבדלים העיקריים בין סריקת לייזר לסריקת מצלמה, ונשפוך אור על היתרונות המובהקים שלהם ומתי יש להשתמש בכל אחד מהם.





סורק לייזר:


מדידה עם לייזר, הידוע גם בשם סריקת לייזר תלת מימדית או סריקת LiDAR (זיהוי אור וריחוק), היא גישה היי-טקית ללכידת מידע מפורט על מרחב פיזי. זה כרוך בשימ


וש בקרני לייזר למדידת מרחקים וליצירת מודל תלת מימדי מדויק של הסביבה.


היתרונות של מדידה עם סורק לייזר:


דיוק מעבר למידה: מדידת לייזר מציעה דיוק שאין שני לו! סורקי הלייזר לוזרים ולוכדים מיליוני נקודות נתונים, וכתוצאה מכך נוצר ייצוג מקיף ומפורט ביותר של המרחב הנסקר. רמת דיוק זו חיונית כדי להבטיח שאלמנטים עיצוביים ישתלבו בצורה מדוייקת במבנה.


גיאומטריה מורכבת: סורק לייזר מצטיין בלכידת גיאומטריות מורכבות, משטחים לא סדירים ופרטים אדריכליים מורכבים. זה הופך אותו לאידיאלי עבור מבנים היסטוריים, פנים מעוטרים וחללים עם אלמנטים מבניים מורכבים.


שילוב פנים וחוץ: סריקת לייזר יכולה ללכוד בצורה חלקה חללים פנימיים וחיצוניים כאחד, ומספקת תצוגה מלאה של הבניין וסביבתו. זה שימושי במיוחד כ


די להבין כיצד מבנה מתאים לסביבה שלו. לדוגמא אם רוצים לסרוק מבנה וחצר, חנות ושילובה למדרכה עם שולחנות וכו'.


שילוב לייזר ותמונה: חלק מסורקי הלייזר משלבים במכשיר אחד סורק לייזר ומצלמות 4K. הנתונים המופקים מסורק הלייזר ניתנים לכימות וניתן לנתח אותם באמצעות תוכנות שונות. מעצבים יכולים לחלץ מדידות, נפחים וממדים, מה שמאפשר קבלת החלטות מדויקת בשלב התכנון.


סריקה עם מצלמה:


סקר מצלמה, הידוע גם בשם פוטוגרמטריה, כולל לכידת תמונות של חלל מזוויות שונות ולאחר מכן שימוש בתמונות אלו ליצירת מודלים ומדידות תלת מימד כותרת: פענוח ההבדלים: סקר לייזר לעומת סקר מצלמה בעיצוב פנים


היתרונות של מדידה עם מצלמה:


נגישות: סקרי מצלמה קלים יותר לביצוע בהשוואה לסקרי לייזר. הם אינם דורשים ציוד מיוחד כמו סורקי לייזר והם נגישים למגוון רחב יותר של אנשי מקצוע.


חסכוני: סקרי מצלמה נוטים להיות ידידותיים יו


תר לתקציב מאשר סקרי לייזר. הם מבטלים את הצורך בטכנולוגיה וציוד יקר של סריקת לייזר.


ריאליזם חזותי: סקרי מצלמה מייצרים מודלים תלת מימדיים פוטוריאליסטיים הדומים מאוד לחלל בפועל. הדמיה זו יכולה לסייע ללקוחות להבין טוב יותר את מושגי העיצוב וקבלת החלטות מושכלות.


מהירות: סקרי מצלמה מהירים יותר להגדרה ולביצוע. התהליך כולל לכידת תמונות, שהיא מהירה יותר בהשוואה לאיסוף נקודות הנתונים שלוקח זמן בסקרי לייזר.


בחירת השיטה הנכונה:


אופי הפרויקט: עבור פרויקטים הדורשים דיוק גבוה ופרטים מורכבים, כמו במדידות פנים יש לבצע מדידה עם סורק לייזר. לעיצובים פשוטים ובסיסיים או לשם צילום בעל אופי מכירתי, סקר מצלמה עשוי להספיק. חשוב להבין שמצלמות סקירה (עם חצובה) לא יכולות למדוד מסביב למבנה אלה רק בתוכו ורגישות מאוד לאור.


תקציב: במידה ואנחנו מדברים על מודד הבחירה היא


ברורה סורק לייזר! חשוב להגיע לדיוק המקסימלי בכל פרוייקט במידה ואנחנו זקוקים לצילום על מנת להבין את המרחב או לשווק מבנה מצלמה היא הבחירה הנכונה.


אילוצי זמן: אין הבדל משמעותי בין סריקת מבנה עם מצלמה או עם סורק לייזר. כיום ישנם סורקים להחזקה ביד שיכולים לכסות מאות מטרים במהירות הרבה יותר גבוה ממצלמה.


סיכום:


בעולם עיצוב הפנים, מדידות הפנים היא תהליך קריטי, המודד מגיש למעצבים את הקנבאס שעליו הם מציירים ולכן אין תחליף לשימוש בסורק לייזר מקצועי.

השגיאה במצלמות השונות למרות התוכנות היא גבוהה והבעיה המרכזית היא שהתוכנית אכן נראית כמו מצב קיים אמיתי מה שגורם לשקט מדומה בזמן התכנון אך לבלגן בהמשך השלבים.

למרות הטכנולוגיות שעוזרות בשיפור הדיוק עדיין סורקים הם מכשירי מדידה המיועדים למדידה ומצלמות נועדו לצלם דברים :)

54 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page