top of page

מדידה לפני שיפוץ

עודכן: 8 בנוב׳ 2023

מדידת דירה, בית או מבנה מסחרי היא חיונית מאוד לפני תחילת התכנון.

לא משנה איזו תוכנית יש לכם בידיים רב הסיכויים שהיא לא תואמת את המציאות בשטח.

לפני כשני עשורים מעצבת פנים היתה נחלתם של עשירים בלבד ואט אט חילחל הנושא עד שהיום מעטים האנשים שלא משתמשים במעצבת פנים בפרוייקט שיפוץ דירה.

מדידת בתים מורכבים וגדולים ותכנון חצר
מדידת בתים מורכבים וגדולים ותכנון חצר

מודד הוא מקצוע שקיים מאות שנים, אך משום מה מודדים היו נדרשים על מנת לייצר מפות טופוגרפיות/מפה מצבית בבנייה חדשה אך בשיפוצים האדריכלית/מעצבת הייתה מודדת את המבנה באמצעים פשוטים. מכיוון שגם השרטוט היה מבוצע באמצעים פשוטים, על נייר, התוכנית הייתה מאוד לא מדוייקת ואת הטעויות שהיו מגלים בשטח היו "סופגים" ומתקנים תוך כדי. כמובן, שעל טעויות משלמים והלקוח שילם ובגדול.


עם הזמן כשהשרטוטים החלו לעלות על המחשב התגלו הפדיחות לפני שעלו לשטח, הבעיה היא שלא יכלו לדעת ממה נבעו ההפרשים ומדוע התוכנית אינה "נסגרת".


עם השנים, כשיותר ויותר מעצבות פנים עובדות בתחום, החל הצורך במדידות פנים. בתחילה המדידות היו בסיסיות וככל שעבר הזמן, גם המעצבות וגם המודדים הבינו יחד, מה בדיוק חשוב במדידה לפני שיפוץ.

תיכנון פרטים מיוחדים המצריכים דיוק במדירה ובתכנון
תיכנון פרטים מיוחדים המצריכים דיוק במדירה ובתכנון

מה מסמנים במדידה לפני שיפוץ ?

  1. קירות המבנה, במדידה עם סורק לייזר מתקבל מהלך הקירות המדוייק. חלק מהמעצבים שאנו עובדים איתם מבקשים "ליישר את הקירות" ואחרים מבקשים לקבל את קירות המבנה בדיוק כמו בשטח. במשרד שלנו, קירות מיושרים אך ורק אם הטעות קטנה משני סנטימטר.

  2. חלונות - מיקום החלון, גובה תחתון וגובה עליון (UK,OK), סוג החלון - כנף על כנף, כיס, קיפ,קבוע. חלונות מסומנים גם לפי עומקם, כלומר אם החלון נמצא בקו הקיר כך הוא יסומן אך אם הוא נמצא בעומק הקיר כך הוא יסומן. במשרדים יסומנו השפרוצים וחלוקת הגובה עם סוג החלון.

  3. דלתות - מיקום הדלת, סוג הדלת, חלוקת הדלת וכיוון הפתיחה.

  4. גבהים - גובה התקרה וסוג התקרה, וכל גובה של כל אלמנט נמדד.

  5. מטבח - מהלך השיש כולל אי, ארון בילדאין, כיור וסימון מקרר.

  6. מזגנים - מזגנים עיליים/תחתונים, פתחי מיזוג בהנמכות, פתחי טיפול ופתחי יניקה למזגן מיני מרכזי.

  7. ארונות קיר - סימון ארונות בחדרים. סימון ארונות בנישות.

  8. סנטציה ומרכזי ברזים - סימון אמבטיות, כיורים, אסלות וסוג האסלה.

  9. מדידת ממד/מקלטים - סימון פתחי אוויר חלונות חילוץ עליונים ותחתונים.

אופציות נוספות:

  1. סימון נקודות חשמל/תקשורת/טלוויזיה סימון נקודות תאורה ומפסקים.

  2. מדידת חצר לעיצוב

  3. תוכנית גג

  4. תוכנית חזיתות

  5. תוכנית חתכים עקרוניים

מדידת חזיתות יכולות להיות דבר מורכב
מדידת חזיתות יכולות להיות דבר מורכב

מדידה לפני שיפוץ היא צעד בסיסי וחשוב בתהליך השיפוץ של בית או דירה. המדידות הן לא רק לשם תכנון העיצוב והמרחב, אלא הן מקבל חשיבות מרבית בהתמודדות עם המציאות של הבנייה הקיימת ומזהות את האתגרים הפוטנציאליים במקום.


הנה כמה סיבות מרכזיות למדידות פנים לפני שיפוץ:


1. יציבות המבנה: המדידות יכולות לחשוף בעיות יציבות כמו קריסות בקירות, פגמים בתמיכות תקרה או בקרקעות. זה מאפשר לתכנן את השיפוץ כך שיתרם ליציבות ולבטיחות של המבנה.

2. הפערים במדידות: במבנים יש פעמים שהמידות בקרקע אינן מדוייקות. המדידות מקנות את היכולת לזהות את הפערים בין המציאות לבין התכנון המקורי ולהגיב להם בהתאם.

3. מציאות המרחב: המדידות מסייעות בהבנת המרחב הקיים ומזהות את הפערים בין הרעיון למציאות. זה מאפשר לכלול את האופציות השונות בתכנון, ולהביא לתוצאה שפותרת את הצרכים המדוייקים של הלקוח.

4. אפשרויות עיצוב: בחשיבות הפרטים מגיעים לידי ביטוי פעמים רבות פרטי עיצוב קטנים שנתקלים בהם בשטח. מדידות פנים מאפשרות לראות במדויק כיצד כל רעיון או שיפוץ פוטנציאלי מתממש במציאות.

5. תקציב: מדידות מדוייקות מקנות את היכולת לפרט את תקציב השיפוץ בצורה מדויקת. הן מאפשרות להעריך את עלותות הפרויקט על פי השטח המדוייק.


בעזרת מדידות פנים מדוייקות, הלקוח יכול להיות בטוח שהשיפוץ יתבצע בדיוק כפי שהוא רוצה ויתאים למציאות המבנה. המדידות הן בסיס חשוב ומופשט, אך חיוני לקבלת תוצאה מוצלחת בפרויקט שיפוץ.


62 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page