top of page

למה הם מתכוונים? מדידת פנים מצב קיים

עודכן: 12 באוק׳ 2023

המושג מצב קיים או AS MADE הוא מושג שמשתמשים בו הרבה במדידות פנים.


המושגים המקבילים למצב קיים:

  • מדידת פנים

  • מדידת בית/דירה

  • מדידת מבנה

  • מדידה אדריכלית

  • AS MADE

מטבח לבן עם אי במדידת פנים כל הנראה לעין נמדד ומשורטט
מדידת פנים למטבח

מדידת פנים As Made:

  1. מבנה - ברב המקרים התוכנית שהופקדה לטאבו אינה תואמת את המצב הקיים בשטח. כאשר מתבצעת מדידת פנים, מצב קיים, מודדים את מה שקיים כרגע במבנה.

  2. פתחים:

    1. מיקום חלון, סוג חלון (ציר, כנף על כנף, קיפ, גליוטינה) גובה חלון UK OK - על כל חלון חשוב לציין איזה סוג של חלון קיים במבנה וכמובן מה גודלו. חשוב לציין שבמדידת פנים מציינים את החלון כולל ההלבשות שלו שכן לא ניתן לדעת את גודל הפתח האמיתי ללא פירוק החלון. UK - מציין את גובהו התחתון של החלון לעומת הרצפה ו ה OK מציין את גובהו העליון של החלון לעומת הרצפה. חלק מהמודדים מסמנים חלונות בסימון OK ו H. שתי האפשרויות מביאות לאותה תוצאה.

    2. מיקום דלתות, סוג פתיחה, כיוון פתיחה גובה דלת - לרב לדלתות יש פתיחת ציר ובמקרה זה מסומן ,בנוסף למיקום במדוייק של הדלת, גם הכיוון אליו נפתחת הדלת מכיוון שיש לזה חשיבות בתכנון החלל. במקרים בהן ישנה דלת הזזה מסמנים לאן זזה הדלת, צמוד לקיר או לתוך הקיר. באופן כללי, נכון לומר שבמצב קיים ככול שהפירוט גדול יותר כך קטן הסיכוי לטעות.

  3. נישות במצב קיים- מיקום וגבהים. נישות שנמצאות בקיר שאינו גבס מצויינות יחד עם העומק והגובה שלהן. מצב קיים אמיתי. כאשר יש מבנים מורכבים של מידוף גבס (כפי שהיה נהוג פעם) ובדרך כלל מיועד להריסה, אנו מסמנים את הקונטור של הגבס ולא את החלוקה הפנימית.

  4. הנמכות תקרה במצב קיים - מיקום וגבהים. כל מהלך התקרה מצויין כפי שהוא, בן אם זו הנמכת תקרה דקורטיבית בסלון, או הנמכה לטובת מזגן/ספרינקלרים. במידה וישנה גישה לתקרה ה"אמיתית" גם הגובה שלה מצויין בתוכנית. במקרה של תקרה אלכסונית מצויין הגובה בשני הצדדים של האלכסון וכיתוב של "תקרה אלכסונית" וחיצים מציינים את כיוון האלכסון.

  5. קבועי קיר במצב קיים:

    1. מיקום ארונות קיר. אנו מציינים ארונות קיר וארונות גדולים בחדרים.

    2. מזגנים/פתחים של מזגנים בהנמכות גבס כולל פתחי טיפול ופתחי יניקה. מזגנים בולטים תחתונים או עיליים מסומנים בתוכנית לפי תצורתם האמיתית (גם מזגני חלון) בנוסף, גם פתחים של מזגנים, יניקה ופתחי טיפול של היחידה הפנימית מסומנים.

    3. מטבח - חלק תחתון + אי/דלפק קבוע. ציון קו שיש וארונות תחתונים, ארון בילדאין לתנור/מיקרוגל מיקום כיור, מיקום מקרר.

  6. סנטציה במצב קיים:

    1. אמבטיות

    2. אסלות - סימון 4 צול.

    3. מרכזי ברזים

  7. מיקום מקרר

  8. מיקום מכונת כביסה

  9. סימון מרכזיית מים

  10. סימון ארון חשמל

  11. סימון נקודות חשמל/תאורה/תקשורת/טלויזיה (אופציונלי)

  12. מדידת חצר - סימון שבילים, גדרות, עצים בוגרים, שוחות ביוב, פרגולות,גדרות.

  13. מדידת מרפסות

  14. מדידת עליית גג

  15. מדידת מרתף

סיכום: מצב קיים או AS MADE


מדידת פנים, מצב קיים או כל מונח אחר שלמדנו פה, נקרא כך מהסיבה הפשוטה שהוא משקף למעצבת הפנים את המצב הקיים כרגע במבנה. ככול שהמדידה מפורטת יותר כך נחסך יותר כסף ללקוח והמעצבת יכולה לדייק את התוכנית.

אנו משתדלים לקבל מהמעצב/ת נתונים ובקשות מיוחדות לפני שאנו מגיעים לבצע את המדידה על מנת להגיש הצעת מחיר מדוייקת ולהמנע מחוסרים.

94 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page